Inside CHANEL – Chapter 1

Inside Chanel - Video #1 - Chanel Nº 5

(PRETTY MUCH) EVERYONE in the world knows Chanel Nº5 and one or two facts behind the famous scent. Facts like Marilyn Monroe allegedly sleeping with nothing but a few drops of it. What most of us don’t know is the story behind the iconic perfume, the process it went through, the aromas it encloses and how it has evolved over the years, since its creation in 1921. The first perfume ever to be created for a fashion house has a special place in history and CHANEL decided to tell it by means of this beautiful, inspiring video. Go ahead and feel the fragrant notes of Nº5, just click “Read More”.

NÃO DEVE HAVER (QUASE) ninguém por esse mundo fora que não conheça o nome Chanel Nº5 e um ou dois factos sobre o perfume mais famoso do mundo. Factos como o de Marilyn Monroe alegamente dormir com umas gotas apenas, por exemplo. O que a maioria de nós desconhece é a história por detrás deste aroma icónico, os processos por que passou, as notas que o compõem e como tem evoluído aos longo dos anos, desde a sua criação em 1921. O primeiro perfume criado por uma casa de moda tem um lugar especial na história, e a CHANEL decidiu contá-la através deste vídeo tão bonito quanto inspirador. Para sentirem as notas florais do Nº5, cliquem em “Read More”.


This video is the first of a series called Inside Chanel in which the brand will tell its story, chapter by chapter. I hope the next is as good as this one. Did you like it?

Este video é o primeiro de uma séria intitulada Inside Chanel através da qual a marca contará a sua história, capítulo a capítulo. Espero que o próximo seja tão bom quanto este. E vocês, gostaram?

Advertisements

10 thoughts on “Inside CHANEL – Chapter 1

  1. Com todo o desconhecimento que tenho da marca e da área, como tu sabes, arrisco a pensar, será que o N.º 5 está a decrescer nas vendas e eles precisam dum “empurrão” para que elas voltem a subir?

  2. Acredito que as vendas tenham baixado (e muito) para todas as grandes casas, daí eles estarem todos a fazer um esforço de comunicação redobrado, mas não me parece que estejam “em crise”. É uma forma de manter a chama viva, não só pelo perfume mas pelo charme da marca CHANEL em si. Claro que se o Karl estivesse disponível para um jantar, podiamos-lhe perguntar isto tudo… ;)

  3. Pingback: Inside CHANEL – Chapter 2 « Eva Maria

  4. Pingback: Inside CHANEL – Chapter 3 « Eva Maria

  5. Pingback: Inside CHANEL – Chapter 4 | Eva Maria

  6. Pingback: Inside CHANEL – Chapter 5 | Eva Maria

  7. Pingback: Inside CHANEL | Trend Alert

  8. Pingback: Inside CHANEL – Chapter 8 and 9 | Eva Maria

Would love to know your thoughts, please comment. :)

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s