FW13 – Best Of Catwalks – LONDON

London Fashion Week FW2013 - Catwalks

LONDON CATWALKS have a very special identity to them, which is the mix of identities. Like the city it happens in, London Fashion Week gathers influences from all over the world in a rich and inspiring set of creations that usually amazes me more than any other. This year was no exception, here are some of my favorites.

AS PASSERELLES de Londres têm uma identidade muito especial: a mistura de identidades. Como a cidade em que acontece. a London Fashion Week reúne influências de todo o mundo num conjunto de criações ricas e inspiradoras que tende a fascinar-me quase sempre mais do que qualquer outra. este ano não foi excepção, estas são algumas das minhas favoritas.

Burberry Prorsum

A tad boring, I’d say, for a brand that had just injected the catwalks with shimmering pastels and playful leather trenches, despite it’s inspiration being Christine Keeler, a showgirl who got involved with English politicians and Russian spies almost bringing down the British government in the early sixties. “Trench Kisses” sounded good, and actually had some great pieces like everything in that Cara Delevigne look (except for the shoes), but I missed more than just the beige and black and animal prints. Well, it had to get back from that eccentricity at some point, and from that point of view, it was probably a good track.

Um bocado aborrecida, para uma marca que tinha acabado de injectar nas passerelles os seus clássicos em pastéis metalizados e peles coloridas, apesar de a inspiração para esta colecção ter sido Christine Keeler, uma stripper que se envolveu com políticos ingleses e espiões russos nos anos sessenta, e quase levou abaixo o governo britânico. “Trench Kisses” soava bem, e até teve umas peças bem interessantes – como o look completo da Cara Delevigne (excepto sapatos) – mas senti falta de algo mais para além do beige, do preto e dos prints animais. A verdade é que em algum ponto teriam de regredir naquela loucura toda, e por esse prisma, talvez Christopher Bailey tenha encontrado uma boa solução.

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London Fashion Week FW2013 - Catwalks

Tom Ford

Controversy was launched the minute the first look stepped on the runway. Ford had lost his mind, mingling every aesthetic reference he could remember, from comics to tribal motives, or was it genious, a way to gather attention when the empire is growing and mass consumers a target? It still goes on. I was inclined for the first opinion, when a friend showed me the show, a couple of minutes after it entered Style.com, but after a while, I have to tell you, that show had some of the greatest pieces I’ve seen this season. I hated the styling. For me, it was bad taste all over. But geeez, did you take a look at those coats? Those skirts? Those boots?

A discussão começou no momento em que o primeiro look entrou na passerelle. Tom Ford teria perdido o juizo, misturando todas as referências gráficas de que se lembrou, de banda desenhada a motivos tribais, ou era um passo genial, uma forma de chamar a atenção de um público cada vez mais massificado, quando o império está em franco crescimento? A discussão continua. Eu estava mais do lado dos que o davam como louco, confesso, mas passado algum tempo, e depois de ver com calma a colecção, tenho que dar o braço a torcer: estão aqui algumas das peças mais fabulosas que vi esta estação. Odiei o styling, mas já olharam bem para estes casacos? As saias? As botas?

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House of Holland

“Rave Nana” he called it, based on the idea of a granddaughter that borrows her grandmothers clothes or, the other way around. Henry Holland always gives us this special freshness and youth touch, in pieces one could almost find next door, except… you don’t. Because he gives them a crazy, unique touch in order to make them catwalk worthy and that, to me, is sooo appealing.
Comfort, and quirkiness. Oh, and Martinis.

“Rave Nana” foi o nome que Henry Holland deu à colecção, baseado na ideia de uma neta que assalta o guarda roupa da avó, ou talvez o contrário. O que interessa é que nas suas colecções existe sempre um toque de juventude e irreverência que cativa, associado a uma normalidade que quase dá a impressão de que podemos encontrar uma peça semelhante na porta ao lado… só que não conseguimos. Porque ele fá-las merecedoras de uma passerelle, ao mesmo tempo que são “normais”. Conforto, frescura e humor. Ah, e Martinis.

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Mathew Williamson

More “squared” than ever, Williamson presented a much less flowing collection than what we’re used to but surprisingly still super feminine and totally proving he can also go the other way and even pair the two ways: chiffon and structured sweaters for instance, or a tailored wool dress with a pleated silk end. Much cleaner, loved.

Mais “quadrado” do que nunca, Williamson apresentou uma colecção muito menos fluida do que nos tem habituado mas surpreendentemente feminina e a prova provada de que também consegue ir por esse caminho, ou ainda jogar muito bem com os dois: chiffon e uma camisola estrutura, por exemplo, ou um vestido clássico de lã com uma bainha de seda plissada. Muito mais “limpo”, o mesmo espírito. Gostei.

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Paul Smith

This might just be my favorite color palette from the season. Incredible work in pairing simplicity of the cuts with the density and richness of colours. Would love to have every single piece and wouldn’t even try to be creative: I’d wear them in this exact way, from head to toes.

Esta é provavelmente a minha paleta de cores favorita desta estação. Incrível trabalho de conjugação de cortes simples com a densidade e riqueza das cores. Adorava ter estas peças todas e nem ia tentar ser criativa: usava-as assim, tal e qual, da cabeça aos pés.

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Jonathan Saunders

David Lynch, the 50’s, leather. Vixen meets blonde bombshell and give a very nice output.
David Lynch, os anos 50, pele. Vixen misturada com Bombshell. Belíssimo resultado.

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Roksanda Ilincic

“Because I studied architecture, I always start with a structural feel,” she said. “But this season I wanted something unexpected for winter, and that is where the pink came in.” Pink and some more vintage looking hues, like grape and swimming pool green. The textures and cuts went from patent leather and furs to mohair and loose, home-looking shapes. It worked for me.

“Porque estudei arquitectura, começo sempre com uma ideia de estrutura.” disse Ilincic. “Mas nesta estação queria algo inesperado para o inverno, e foi aí que entrou o cor-de-rosa”. Rosa e mais uns quantos tons de aura vintage, como uva e verde piscina. As texturas e cortes vão da pele envernizada e pêlo ao mohair e às formas desestruturadas com um ar “caseiro”. Funcionou lindamente para mim.

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Stay tuned! Tomorrow I’ll show you Milan’s best street style looks from fashion week!
Fiquem por perto, amanhã mostro-vos o melhor do street style da Milan Fashion week!

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4 thoughts on “FW13 – Best Of Catwalks – LONDON

  1. Pingback: FW13 – Best Of Catwalks – MILAN | Eva Maria

  2. Pingback: FW13 – Best Of Catwalks – PARIS | Eva Maria

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