FW13 – Best Of Catwalks – MILAN

Milan Fashion Week FW2013 - Catwalks

AFTER A BRIEF hiatus we’re back on track! It’s time to explore the most amazing creations from Milan Fashion Week, and amazing they were. Some disappointments with classics such as Versace or Marni but overall an exciting overflow or creativity. Enjoy!

DEPOIS DE UM BREVE hiato, estamos de volta! Está na altura de explorarmos as criações mais inspiradoras da Milan Fashion Week, e foram muitas, apesar de algumas desilusões de clássicos como Versace ou Marni. Espreitem e digam de vossa justiça.

Blumarine

It wasn’t exactly the most cohesive collection, it had its weird moments of “eightyness” and pink is hardly my color BUT it did scream feminine, bold and comfortable in many, many garments, and that’s pretty much like calling my name. The shoes were beautiful and, in the end, I’d gladly applaud Miss Molinari. (Although I’d rather see her with a midi-skirt instead of that over-the-knee when she got out to thank the audience. Just sayin’. And I bet Coco Chanel would agree.)

Não foi propriamente a colecção mais coesa de sempre, teve os seus momentos estranhos de “anos 80”, e cor-de-rosa está longe de ser a minha cor, MAS algumas peças gritavam feminilidade, personalidade e conforto, e isso é quase tão eficiente como chamar o meu nome. Os sapatos também eram lindos de morrer e, no fim, aplaudiria de bom grado a Sra. Molinari. (Apesar de ter gostado de a ver com uma saia midi em vez daquela acima do joelho que trouxe ao aplauso final.
E aposto que a Coco Chanel iria concordar comigo.)

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Dolce & Gabbana

I bet this was one of the most awaited shows of the week. It all started with the Spring of 2012 collection when Domenico Dolce and Steffano Gabbana did something so fresh and yet so faithful to the brand’s DNA that the whole (fashion) world was amazed. Vegetable and fruits and beads along with beautifully designed flowing dresses, up to the woman of today and deep rooted in the sicilian culture. Amazing work. Personally, until then I saw Dolce&Gabbana as lost in time, with its outdated 90’s cuts and fabrics. After that, devoted to the cause.
Now, for the fourth time in a row, they’ve created a whole new collection inspired by those incredible southern roots (starting with the Byzantine tiles of Sicily’s Cathedral of Monreale) and through seventy-seven coordinates we’ve witnessed an incredible voyage from bizantine heritage to everyday grey tweeds, then to its classical black and white laces, embroideries and satins, then to an imperial red period and forth again to ostentation. These guys are on back on track.

Este foi seguramente um dos desfiles mais aguardados da semana. Eu diria mesmo que udo começou na Primavera de 2012, quando Domenico Dolce e Steffano Gabbana desenharam uma colecção tão fresca e simultaneamente tão fiel ao DNA da marca que o mundo inteiro (da moda) ficou maravilhado. Vegetais e frutos e pedras coloridas aplicados em vestidos fluidos impecavelmente desenhados, à altura da mulher de hoje e profundamente enraizados na cultura siciliana. Trabalho extraordinário. Pessoalmente, até aí via a Dolce&Gabbana como uma marca perdida no tempo, com os seus cortes datados dos anos 90 e os tecidos deslocados da época actual. Depois dessa colecção, sou devota à ca(u)sa.
Agora, pela quarta vez consecutiva, esta dupla de criadores apresentou uma colecção inteira inspirada por essas raízes do sul (partindo dos mosaicos da
Catedral de Monreale, na Sicília), em que, através de setenta e sete coordenados, mergulhamos numa viagem fantástica pela herança bizantina como pelos tweeds cinzentos do dia-a-dia de trabalho, passando pelos seus pretos e brancos clássicos de rendas, bordados e cetins, e voltando novamente a um periodo de vermelhos imperiais e ostentação. Esta dupla está mesmo de volta à ribalta.

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DSquared²

I love how they don’t take things too seriously. I feel like that’s the right way, you know? Like whenever I dress up I immediately feel the urge to dress down with a studded jacket instead of a trench or sneakers instead of high heels. DSquared² showed us this super cool dandy-girl that makes me want to wear everything she’s wearing and most of all, makes me smile.

Adoro o facto deste dois não levarem nada demasiado a sério. Pessoalmente, é como sinto que deve ser feito. Como quando me visto mais “a sério” e imediatamente sinto a necessidade de aligeirar com um blusão de pele e tachas em vez de vestir o trench, ou calçar uns ténis em vez de uns saltos altos. A DSquared² mostrou-nos esta dandy-girl super cool que me faz querer usar tudo o que veste e, sobretudo, faz-me sorrir.

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Emilio Pucci

Loved. Those. Boots.
Did I tell you I loved the boots?
Really, I need this for next winter. Sexier and warmer than thighs, can you think of anything better
to wear with short dresses and mini-skirts during these cooold winter days?
I’m ready to embrace the 70’s.

Amei. As. Botas.
Já vos disse que adorei as botas?
A sério, preciso disto no próximo inverno. Mais quentes e mais sexy que collants,
conseguem pensar em alguma coisa melhor para usar com vestidos curtos e mini-saias
naqueles dias de inverno bem frios? Estou pronta para abraçar os 70’s.

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Gianfranco Ferré

When I saw the first images from this collection I got confused. Never having dedicated myself to the learning of Gianfranco Ferré (neither the house nor the man) I thought “Does this have anything to do with Haider Ackermann and I don’t have a clue?”. Apparently it doesn’t, but it does have a complex line of events behind, like the fact that Mr. Ferré left us in 2007 while Mr. Ackermann conquered his golden place in history, very much inspired by the latter, and at the same time Federico Piaggi and Stefano Citron struggled to find a new way for the brand. That said, although the essence might be GF, the vision is clearly Ackermann. Rumors appart, I liked it.

Quando vi as primeiras imagens desta colecção fiquei baralhada. Nunca me dediquei muito a estudar a Gianfranco Ferré (nem a casa nem o seu fundador) e pensei “Será que isto tem alguma coisa a ver com o Haider Ackermann e eu não sei?” Aparentemente não tem, mas teve uma infeliz sequência de eventos, como o facto de o próprio Sr. Ferré nos ter deixado em 2007 e do Sr. Ackermann ter sido consideravelmente influenciado por aquele e ter conquistado um lugar de ouro na indústria da moda. Enquanto isto, Federico Piaggi e Stefano Citron lutavam para dar um novo rumo à casa Ferré. Ora, a essência será Ferré, mas a visão é claramente a de Ackermann. Rumores à parte, gostei.

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Prada

The rocking 50’s put their “film noir” leather and furs on, drink a bit of 90’s grunge and there you have one of the coolest collections on the catwalk this season. As Miuccia Prada herself put it it was “a mix of rich and poor”. With these contradictory women she conquered pretty much everyone, myself included.

Os rockeiros 50’s vestem peles e pêlos dignos do “film noir”, bebem um golo de grunge dos 90’s e de repente temos uma das colecções mais “cool” da estação. Como a própria Miuccia Prada disse, foi “uma mistura de rico e de pobre”. E foi com estas mulheres contraditórias que conquistou praticamente todos, eu incluída.

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Stay tuned! Tomorrow I’ll show you Paris’s best street style looks from fashion week. ;)
And if you missed any of the recent BEST OFs, you just have to click to go to New York or London‘s.

Fiquem por perto, amanhã mostro-vos o melhor do street style da Paris Fashion week. ;)
E se perderam algum dos últimos BEST OFs, é só clicarem em
Nova Iorque ou Londres para verem tudo.

All images borrowed from/ Todas as imagens: Style.com

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7 thoughts on “FW13 – Best Of Catwalks – MILAN

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